Undvik teknikfrustration med en it-support
Det är inte lätt att hänga med. Speciellt inte när allting digitaliseras över en natt. Såklart går det inte så snabbt, men man ska vara ödmjuk för att så är känslan. Inte minst var det så när coronapandemin slog till. Folk som aldrig hade suttit i ett digitalt möte behövde nu göra det till sin nya vardag. Det var inte lätt, men det gick till slut. Ibland tack vare it-support.
Det är när tekniken strular eller de nya programmen och systemen blir för svåra som man är glad att det finns en it-support att ringa. Det behöver man för övrigt inte vara en 60-plussare för att känna. Ibland kanske det inte ens handlar om den egna kompetensen eller att det är “svårt att hänga med”. Det kanske handlar om att ett system faktiskt inte fungerar som det ska och att det bara är en it-support som kan sätta igång det igen.
Teknisk hjälp att lita på
En it-support är ett bra exempel på hur allting är ett lagarbete. Hur vi alla är beroende av varandra. Eller, åtminstone hur beroende vi är av människor som kan datorer och teknik för att få våra liv att fungera. Allt är ju teknikbaserat nu för tiden. Så länge tekniken fungerar är det perfekt. Men den går inte alltid att lita på. Då kan man åtminstone lita på sin lokala it-support som hjälper en när frustrationen över felmeddelanden går på högvarv.
Det är it-supportens uppgift att hjälpa dig vid de tillfällen som du inte reder ut de tekniska problemen själv. Det är inte meningen att du ska behöva sitta som den där tyska tonåringen som spelade dator i klippet som blev viralt i början på 2000-talet. Som skriker och får utbrott på sin dator gång på gång. Inte med en it-support som hjälper dig. Läs mer om it-support här: https://www.cirbit.com/